Thursday 2 October 2014

MAJLIS PERLANCARAN KOSPEN DI PPSK SERI GALA



Slim - Pada 07 September 2014 yang lalu telah diadakan Majlis Perlancaran KOSPEN di Dewan Serbaguna, PPSK Seri Gala anjuran Jabatan kesihatan Daerah Slim/ Tg Malim dan KEMAS sebagai urusetia anjuran tersebut.  Kehadiran masyarakat kampung yang bersama-sama menjayakan majlis dianggarkan seramai 120 orang.

Masyarakat kampung mula memenuhi dewan

Pendaftaran kehadiran
Sementara menunggu kehadiran tetamu jemputan, tepat jam 7.30 pagi program ini dimulakan dengan memberi taklimat berkenaan dengan perjalanan acara 10,000 langkah oleh Pegawai Perubatan Tg. Malim, Dr Nur Kamisah.

Sesi taklimat sebelum memulakan acara 10,000 langkah





Selain dari acara 10000 langkah, terdapat juga pemeriksaan kesihatan seperti darah tinggi, BMI, cardivaskular dan diabetis serta terdapat acara-acar yang melibatkan masyarakat kampung seperti isi air dalam botol, pancing ikan, sambut belon berisi air adalah acara bagi kanak-kanak manakala acara orang dewasa seperti golf kampung.

pameran kesihatan


pemeriksaan kesihatan

Turut hadir dalam majlis tersebut Encik Anggun Che Sulong bin Samsuri, Ketua Pemuda UMNO Cawangan mewakili ADUN Behrang Dato, Hjh Rusnah bt Kasim, Encik Hj Md Azizan bin Osman, Pengurus Felcra Kawasan Seri Gala Berhad, Ketua UMNO Cawangan Encik Zuber bin Ahmad dan Ketua Peserta Felcra Kawasan Seri Gala, Encik Hamdan.







No comments:

Post a Comment