Thursday 25 September 2014

HARI POTENSI KANAK-KANAK TABIKA KEMAS PERINGKAT ZON 1




Slim River - Pada 21 Ogos 2014 yang lalu telah diadakan Hari Potensi Kanak-Kanak TABIKA KEMAS Peringkat Zon 1 yang melibatkan Daerah Batang Padang ( Parlimen Tapah dan Tg. Malim ) dan Daerah Hilir Perak ( Parlimen Bagan Datoh dan Teluk Intan ) yang diadakan di Dewan Besar Trolak Utara, Sungkai.  Anggaran seramai 200 orang yang hadir dalam majlis tersebut.



Turut hadir dalam menjayakan tersebut Puan Zalina bt Zainal Abidin ( Penolong Pengarah Bahagian Pendidikan Masyarakat ) sebagai perasmi, Puan Hjh Zainun bt Ahmad (Penyelia Kanan Kawasan Teluk Intan ), Encik Jifridin bin Ismail ( Pengawai KEMAS Daerah Batang Padang ), Tuan Hj Syed Mohd Damiri bin Syed Mohd Nor ( Penyelia Kanan Kawasan Tg. Malim ) dan En. Ismail bin Zakaria, Ketua UMNO Cawangan Felda Trolak Utara.


Acara diadakan di 3 tempat berasingan.  Bagi acara Boneka Tangan, Tarian, Nasyid dan Kompang Berformasi telah dijalankan di Dewan Besar Trolak Utara.





Acara Kanak-kanak Cemerlang, PM Inovasi dan Rekacipta di jalankan di Tabika Felda Trolak Utara.







Acara individu seperti Story Telling, Bercerita, Tilawah dan terjemahanya dan Pidato dijalankan di Dewan GPW.





Perasmian dilancarkan oleh Penolong Pengarah Bahagian Pendidikan Masyarakat KEMAS Malaysia, Puan Zalina bt Zainal Abidin.  Beliau meluahkan rasa gembira dan bangga kepada anak-anak TABIKA tidak lupa juga kepada Ibu Bapa dan Jawatankuasa TABIKA yang bertungkus-lumus dalam menjayakan majlis tersebut.


No comments:

Post a Comment